Bikini?

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
julie2612
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. apr 2008 21:08
Geografisk sted: Årre

Bikini?

Indlægaf julie2612 » 27. maj 2009 12:40

Er der nogen kvinder herinde der bruger bikini selvom de har stomi pose hængende??

Gæst

Re: Bikini?

Indlægaf Gæst » 27. maj 2009 18:43

Hej...
jeg er en pige på 24år, som har illo. og jeg købte sidste år min første bikini, det har taget mig 5 år at turde gøre det, men fandt en fra H2o, med sports hotpants til og de kan godt skjule posen sådan rimligt, da jeg bruger noget lysbrun tape til at bukke toppen af posen ned med. Men kunne ikke finde på kun at gå rundt i den ved stranden, da der også er ar og posen jo nogen gange har lidt luft mm i sig... men der hjemme hvor jeg bare er mig går jeg med den, og kan også godt ligge på stranden med den på, men kun hvis jeg har en bluse eller noget til lige at ligge let hen over nederste del af maven, også for at tage på hvis det bliver en nødvendighed, hvis man skal ud og gå mm. Men ellers har jeg en to delt bikini, med, lidt høje trusser og en bade top som er lidt løs og går ned som en top. og en badedragt, med lidt mønster og lidt ben i. Det er bare at prøve sig frem, har brugt lang tid på at finde noget jeg kunne li, og det er ikke sikkert jeg føler noget er godt nok til sommer, vi forander os jo hele tiden. men kig i sports butikker, Change, evt. Noa Noa, de lavede noget fedt badetøj sidste år.

Ditte

julie2612
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. apr 2008 21:08
Geografisk sted: Årre

Re: Bikini?

Indlægaf julie2612 » 27. maj 2009 21:49

Hej Ditte...

Tusind tak for dit svar, det er altid rart at høre fra andre der er i samme situation.. Smart med den tape i brun farve,hvor har du den fra?? Den jeg får er hvid..
Jaaaa,jeg må vist bare ud og kigge lidt omkring og det er jo nok det med at være genert også, for vi er jo ikke de eneste der har sådan en stomi..

jk
Indlæg: 50
Tilmeldt: 29. jan 2008 13:42
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Bikini?

Indlægaf jk » 28. maj 2009 09:44

Der findes en ny tape der hedder MEPITAC og som kirudan har Tapen er på silikone basis og meget hudvenlig OG I BRUN FARVE. DESVÆRE IKKE I DEN BILLIGE ENDE AF PRIS SKALAEN :D
Venlig Hilsen JK-1958

Gæst

Re: Bikini?

Indlægaf Gæst » 31. maj 2009 22:45

Min tape er bare fra Matas, i sådan en rød/hvid rulle... den koster nogen og 30kr... jeg har sådan en rulle i ca 2 mdr...

gilling

Re: Bikini?

Indlægaf gilling » 2. jun 2009 08:44

Hej

Jeg er en pige i min bedste alder og jeg har designet en bikini for stomi operede. Jeg har selv en iliostomi og var på ferie sidste år hvor jeg havde købt en bikini. Jeg fik bare en rigtig dårlig oplevelse da man kunne se skjolder fra afføring på posen når den blev våd. Derfor blev jeg nødt til selv at tænke kreativt og jeg designede og lavede en bikini der kunne bruges af både ilio og kolostomi operede. Jeg har nu fået bikinistof hjem fra Vietnam og laver selv bikinierne.

Min mail adresse er.: pernille.gilling@skolekom.dk
skriv hvis du er interesseret for sommeren er allerede på vej

Mvh gilling

Vibeke
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. nov 2005 00:09
Årgang: 1959
Stomi siden: 2005
Geografisk sted: København Amager

Re: Bikini?

Indlægaf Vibeke » 5. nov 2009 16:47

Hej.

Jeg har en kolostomi og når jeg er på ferie, hvor jeg bader og soler mig, så har jeg en prop i, den ligner et plaster, er hudfarvet og den kan næsten skjules i trusserne. Hvis du ikke kender proppen, kan jeg fortælle, at den er fra Coloplast og hedder Conseal. Den er netop også meget god, når man er i poolen.

Venlig hilsen

Vibeke
M.v.h. Vibeke

Peter Sørensen

Re: Bikini?

Indlægaf Peter Sørensen » 5. nov 2009 18:46

Hej

Vedrørende proppen, så er det kun muligt at anvende den ved colostomi.

Vibeke
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. nov 2005 00:09
Årgang: 1959
Stomi siden: 2005
Geografisk sted: København Amager

Re: Bikini?

Indlægaf Vibeke » 7. nov 2009 18:18

Ok, det var jeg ikke klar over.
M.v.h. Vibeke


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster