Jobsamtale - fortælle..?!

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
geniebambi
Årgang: 1983
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Jobsamtale - fortælle..?!

Indlægaf geniebambi » 31. jan 2009 21:31

Lige et spørgsmål vedr. det at skulle til jobsamtale og stomi. :)

Jeg fik i dec. 2008 (altså for 2 mdr. siden) min stomi, så det er første gang jeg skal til jobsamtale efter jeg har fået stomien.

Nå, men mit spørgsmål er så om jeg skal fortælle til samtalen at jeg har stomi og lige er blevet opereret!?
Det skal så lige siges at det er en lægesekretærelev stilling og derfor kan det jo have relation til jobbet. Derudover skal jeg ikke starte på jobbet før d. 1. september 2009.. :!:

Er det en dårlig ide eller tror i det vil vise at jeg måske har fået et indblik i hvad jobbet indebærer?! :?

Kh Genie
Dec. 2007 - Morbus Crohn
Sep., okt. og nov. 2008 - Fisteloperationer
Dec. 2008 - Ileostomi

Peter Sørensen

Re: Jobsamtale - fortælle..?!

Indlægaf Peter Sørensen » 31. jan 2009 22:25

Hej Genie

jeg mener at man altid står sig bedst ved at lægge kortene på bordet, stomien anses normalt ikke som
et problem, og det er formentlig også sygdomme ,man har tænkt på da man lavede loven, da du har crohn, har du jo desværre stadig en kronisk tarmsygdom, som kan påvirke dit arbejdsliv fremover.

Jeg har kopieret nedenstående fra https://www.borger.dk/Sider/default.aspx hvor alle regler og love er tilgængelige.

Vend det med din fagforening, så du er sikker på at gøre tingene på den rigtige måde.

Helbredsoplysninger ved ansættelsen
Når du søger en stilling, må arbejdsgiveren ikke spørge generelt til dit helbred og antal af sygedage eller om du er gravid eller planlægger at få børn. Arbejdsgiveren må dog gerne spørge til helbredsforhold, der har relevans for det arbejde, du skal udføre, som fx om du har haft dårlig ryg, hvis du fx søger en stilling inden for bygge- og anlægsbranchen. Du har omvendt pligt til at oplyse om helbredsforhold, der kan have betydning for ansættelsen.

§ 8. Retten til dagpenge bortfalder,

2) hvis lønmodtageren har fortiet helbredsoplysninger, der har væsentlig betydning for ansættelsesforholdet, herunder for arbejdsgiverens mulighed for ved aftale at kunne opnå refusion for dagpenge til lønmodtageren.

geniebambi
Årgang: 1983
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlægaf geniebambi » 5. feb 2009 23:02

Hej Peter,

Tak for svar...
Jeg valgte ikke at sige noget, da jeg er næsten 100% sikker på det ikke har betydning for mit fremtidige arbejde... Det har hvert fald ingen betydning for mit nuværende...!

Nå, men har været til samtale i dag og er blevet ringet op her til aften om at de gerne vil have mig :D Er SÅ glad, for det er ikke mere end 2 mdr siden jeg fik at vide jeg skulle have stomi og nu er livet bare FEDT!!!!

Nå, jeg ville bare lige fortælle det :lol:

Genie
Dec. 2007 - Morbus Crohn
Sep., okt. og nov. 2008 - Fisteloperationer
Dec. 2008 - Ileostomi

Peter Sørensen

Indlægaf Peter Sørensen » 6. feb 2009 11:28

Tillykke med jobbet, det må du rigtig fejre i weekenden

Tilbage til "Diverse"