Output misfarver mit toilet

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Sanne & Stomy
Indlæg: 19
Tilmeldt: 23. jun 2008 16:21

Output misfarver mit toilet

Indlægaf Sanne & Stomy » 12. jul 2008 15:04

Jeg har et lille problem: Når jeg tømmer min pose, sætter jeg mig altid helt tilbage på toilettet, således at output'et "glider" ned ad kummens forende, og derved forhindrer "plask" i toilettet! Dette fungerer rigtigt fint!
- Men nu har jeg desværre konstateret, at output'et misfarver kummen - og jeg kan ikke få det væk, med de alm. gængse toilet-rensemidler! - Det ser ærligt talt ulækkert ud :oops: - og er også ret ærgerligt, da toilettet faktisk er helt nyt! (Hvorfor farver det mon sådan? - Er ileostomi-output'ets kemi da så meget anderledes end alm. afføring?)
- Er der andre som kender til dette problem - og som evt. kan give mig et godt råd? - Helst uden brug af for skrappe midler, da jeg nødigt vil forurene både septitank eller naturen for meget! (Især da dette jo formentlig vil være et tilbagevendende fænomen!)

Jeg håber, at nogen kan hjælpe med et godt råd!

Hej fra Sanne & Stomy

erikjg
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31. aug 2006 19:32
Årgang: 1947
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Skive

Re: Output misfarver mit toilet

Indlægaf erikjg » 12. jul 2008 15:29

Hej Sanne,
prøv at kigge under emnet "Diverse". Der er et indlæg "Toilet", der handler om dit problem.
Der er een, der har fundet en løsning. Held med det.
med venlig hilsen,
Erik J-G

Sanne & Stomy
Indlæg: 19
Tilmeldt: 23. jun 2008 16:21

Re: Output misfarver mit toilet

Indlægaf Sanne & Stomy » 13. jul 2008 11:02

Tak til Erik J-G! :D Jeg prøver Anne-Mettes råd med skurepulveret!

k h Sanne

Sanne & Stomy
Indlæg: 19
Tilmeldt: 23. jun 2008 16:21

Re: Output misfarver mit toilet

Indlægaf Sanne & Stomy » 13. jul 2008 11:21

YES! - Det virkede perfekt! - Misfarvningen forsvandt med det samme! :!: Jeg brugte bare Aldi's (billige) "Una flydende skuremiddel"! - Endnu engang tusinde tak til både Erik J-G og Anne-Mette for det fantastiske gode råd!

Hej igen fra
Sanne

Hanne Andersen
Indlæg: 38
Tilmeldt: 6. aug 2007 21:28

Re: Output misfarver mit toilet

Indlægaf Hanne Andersen » 16. jul 2008 19:37

Hej Sanne
du kan også bare bruge en af de små bløde skure svampe det gør min mand en gang hver dag så kan han holde det væk
og så bruger han lidt eddike ( skader ikke naturen ) en gang om ugen som han gnider på med svampen også og lad sidde lidt inden han skylder efter
for det tager den evt. kalk der sidder og det kan være den der tager mod den misfavning der kommer
:?: vi tror at det evt. skylles at der måske er lidt mere galle i når det er en ilestomie men er ikke sikker
mvh Hanne

Sanne & Stomy
Indlæg: 19
Tilmeldt: 23. jun 2008 16:21

Re: Output misfarver mit toilet

Indlægaf Sanne & Stomy » 21. jul 2008 09:56

Tak til Hanne Andersen! For rådet med eddike og svampe. Dette er også effektivt mod misfarvningen - og giver mig bedre samvittighed, med hensyn til forureningen af septitank og natur!

Hej fra Sanne


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster