Hej.
Jeg har lige talt med min kommune idag (Roskilde) og det ser ud til, at jeg ikke kan få betalt for hudbeskyttelsen Cavilon. Har i andre samme erfaring? Jeg må hellere tilføje, at jeg har Ileostomi og har lidt problemer med stomi og plader i øjeblikket.
Jeg finder det uacceptabelt, hvis man ikke kan få dækket den udgift, da det kan betyde, at man får større problemer med huden på længere sigt. Måske er det ikke så dyrt under 4 kr. pr. "pind", men man kan kun købe 100 af gangen og så er det pludselig dyrt.
Jeg skal prøve at tale med eksperten i afd. i morgen, så må vi se, hvad hun siger, men det lød som et afslag.
Hilsen Pia
tilskud til Cavilon hudbeskyttelse?
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
-
Peter Sørensen
cavilon
Hej Pia
Kommunen skal dække udgiften til hudbeskyttelse, du skal blot få stomisygeplejersken til at lave en ansøgning, hvor hun skriver at du skal
anvende cavilon, og at andet produkt ikke virker for dit vedkommende,kommunen kan dog sætte en begrænsning på antallet du kan få årligt, men det kan jo være fair nok, da det er et dyrt produkt.
Kommunen skal dække udgiften til hudbeskyttelse, du skal blot få stomisygeplejersken til at lave en ansøgning, hvor hun skriver at du skal
anvende cavilon, og at andet produkt ikke virker for dit vedkommende,kommunen kan dog sætte en begrænsning på antallet du kan få årligt, men det kan jo være fair nok, da det er et dyrt produkt.
-
osmania
- Årgang: 1957
- Stomi siden: 2005
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt:
Tusind tak for svaret Peter. Jeg skal netop ned til min stomisygeplejerske på torsdag, så vil jeg spørge hende om dette. Jeg vil da lige sige, at jeg ikke har prøvet andre produkter, det her var hvad jeg brugte på hospitalet og hvad jeg fik udleveret af min stomisygeplejerske. Jeg blev opereret i december 2005, så jeg er stadig ny på området.
Hilsen Pia
Hilsen Pia