Fremskaffelse af gamle journaler

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Dorte NJ
Geografisk sted: Silkeborg

Fremskaffelse af gamle journaler

Indlægaf Dorte NJ » 15. maj 2008 16:05

Hej,

Jeg vil høre, om der er nogen der ved, hvordan man får tilsendt kopier af sine gamle journaler fra sygehuse og praktiserende læger?

Varme hilsner

Dorte 1978

thorling

Indlægaf thorling » 15. maj 2008 16:47

hejsa
Så vidt jeg ved og har iøvrigt også prøvet det ,ringer du simpelhen bare til afdelingen eller kontakter dem næste gang du er der, vedr. dit ønske om at få din journal. Nu siger du gamle journaler og hvis det er noget der ligger virkelig langt tilbage i tiden kan det da godt være at det er lidt mere vanskeligt, men prøv endelig. Jeg har aldrig prøvet at der var nogle problemer.

Peter Sørensen

journaler

Indlægaf Peter Sørensen » 15. maj 2008 16:49

Hej Dorte

Hvis du ønsker aktindsigt, skal du henvende dig til sygehuset, hvor du har været indlagt. Du kan få en gratis kopi af journalen. Ønsker du kopi af røntgenbilleder, skal du selv betale for dem. Du skal have svar på din anmodning om aktindsigt senest 10 dage efter, at du har bedt om det.

Hvis du ønsker aktindsigt hos en praktiserende læge, skal du henvende dig til ham/hende.

du kan også gå ind på www.sundhed.dk under punktet Selvbetjening for borgere , her kan man med digital signatur se oplysninger om alle indlæggelser og ambulante behandlinger man har været til
For indlæggelser går registeret tilbage til 1977. Skadestue og ambulante kontakter er registreret siden 1995.

Tilbage til "Diverse"