Store frustrationer over Post Danmark

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Dorte NJ
Geografisk sted: Silkeborg

Store frustrationer over Post Danmark

Indlægaf Dorte NJ » 14. maj 2008 15:06

Hej allesammen,

Jeg har gået og ventet et stykke tid på at få en tid til en undrsøgelse af en fistel. Da der jo er konflikt, og en fistel ikke ligefrem kan betegnes som livstruende, har jeg også regnet med, at det godt kunne tage lang tid, før jeg blev kaldt ind.

Så jeg blev noget overrasket, da der ringede en sekretær i tordags (8/5) og fortalte, at jeg var udeblevet fra en tid den dag og også fra en den 11/4. Jeg havde ikke hørt noget som helst :o

Hun gav mig en ny tid til i morgen den 15/5. Jeg kan roligt sige, at jeg var rasende på Post Danmark, da jeg lagde på. Et brev kan blive sorteret forkert bevares, men to breve på en måned der aldrig når frem, det er fuldstændig uacceptabelt :evil:

Jeg har så lige talt med en sekretær, som sagde at de bliver nødt til at aflyse min nye tid pga konflikten :(

Så nu er jeg for alvor pissed, jeg kunne jo være blevet undersøgt for en måned siden og kunne have undgået en aflysning. Så nu vil jeg skrive en klage til Post Danmark. Det er jo ikke fordi, at jeg får noget ud af det, andet end afløb for mine frustrationer, men jeg synes også, at de skal have at vide, at de ikke gør deres arbejde godt nok.

Rent faktisk er det ikke første gang, at breve fra Århus Sygehus ikke når frem. Sidste år inden min operation, var der også et brev der gik tabt, og i slutningen af 2006 var det et brev fra Silkeborg Sygehus, der aldrig dukkede op.

Det er jo spild af folks tid, når sådanne breve ikke når frem. Der står læger og sygeplejesker klar og regner med, at man kommer til en planlagt undersøgelse, og så dukker patienten aldrig op. I den anden ende går patienten rundt og er ganske uvidende og undrer sig måske over, hvorfor der går så lang tid, inden der sker noget. Det er latterligt.

Ja, så fik jeg lige lukket lidt luft ud :) Jeg vil gerne høre, om der er andre der har oplevet at breve fra sygehuse aldrig når frem eller er meget forsinkede?

Hvis der er mange, der har oplevet samme problem, vil jeg gerne nævne det i den klage, jeg vil sende til Post Danmark, hvis det er i orden med Jer.

Den ene sekretær fortalte, at det ikke er usædvanligt, at patienter ikke modtager deres breve, eller at disse er enormt forsinkede, så jeg er ikke den eneste.

Jeg ved ikke rigtig, om jeg kan skrive, at jeg håber på at høre fra Jer :D

Varme solskinshilsner fra

Dorte 1978

maiken
Årgang: 1984
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: ØsterVrå
Kontakt:

Re: Store frustrationer over Post Danmark

Indlægaf maiken » 14. maj 2008 15:13

Ja, jeg har oplevet det samme i foråret. Et vigtigt brev fra min læge Steen angående min rejse til London som patient i udlandet. Det dukkede aldrig op...
Der kan ske fejl... ja... men igen og igen er ikke tilgiveligt.
kærligst Maiken
http://www.maikenp.blogspot.com
colostomi 2006

GR
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf GR » 14. maj 2008 16:16

Hejsa...

Jeg er tilknyttet 3 forskellige sygehuse, 2 i Århus, hvor det ene er THG og det i Horsens. Jeg har ikke oplevet, at mine breve ikke er nået frem.
Ofte får, jeg også en ny tid, når jeg er der, fordi jeg er en flittig gæst på de forskellige sygehuse. Nu er jeg også meget opsøgende selv, hvis jeg synes det tager lidt lang tid med et brev, så har jeg gerne ringet.

Generelt har jeg ingen problemer med postdanmark, hvor jeg bor, alt min post når frem.

Må håbe du snart får en ny tid, rigtig træls, man har misset en undersøgelse pga. postdanmark.

Har selv en tid på THG om ikke så længe, regner også med det bliver aflyst, men det gør nu ikke så meget igen, for jeg har heldigvis fået lov til, at komme hos min kirurg i Horsens her under konflikten, så der er nogen til, at holde øje med min numse.
MC i 94, stomi 2001. Altid smilende.;-) Copa rådgiver.

Dorte NJ
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Dorte NJ » 15. maj 2008 14:16

Hej igen,

Jeg blev ringet op her til morgen og fik at vide, at det var en fejl, at de havde ringet i går og aflyst min tid her til morgen. Der er åbenbart lidt for mange, der sidder og prøver at holde styr på det hele her under konflikten. Irriterende, det tror jeg nok.

Min kirurg var ikke blevet informeret om, at undersøgelsen åbentbart skulle være aflyst, så han var vist ikke så begejstret for misforståelsen.

Nå, men jeg har fået lov til at komme i morgen, så nu sker der noget :D Hvis de ringer og aflyser, så kommer jeg alligevel, for jeg ved snart ikke helt, hvad jeg skal tro.

Nå, men i morgen kan jeg informere Jer om, hvad der skal gøres ved min fistel.

Hav en god dag.

Dorte 1978

Gitte Lund P
Årgang: 1957
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Gitte Lund P » 15. maj 2008 22:07

hej Dorte
jeg oplevede at et brev som var sendt torsdag d. 24-4 og poststemplet d. 25-4 først kom til mig mandag d. 28-4. Det var om at min tid på stomiamb. var aflyst samme dag kl. 10. Brevet fik jeg kl. 13 :(
hvad skulle jeg bruge det til.
Blev så gal at jeg skrev og klagede til post Danmark på skrivpost@post.dk
jeg fik også et svar om at de beklagede osv, men min klage var blevet sendt videre til de ansvarlige.
hvis vi er mange der klager kan det måske være det hjælper, for det kan ikke være rigtigt at det kun er reklamer de gider at gå ud med og vigtige breve bliver syltet......
Det skrev jeg også i klagen.
vil opfordre andre som har oplevet ligende til at klage
glp

Tilbage til "Diverse"