festival

Spørgsmål/debat vedrørende unge og stomi
Forumregler
Få mere information om det at være ung med stomi i artiklen Ung og stomi. Du kan også kigge forbi Ungdomsgruppen
Peter Sørensen

festival

Indlægaf Peter Sørensen » 3. maj 2007 17:24

For de unge Copa medlemmer fra 16 til 26 år

Så er der tid til musik, sjov og en masse hygge :) For der er arrangeret en tur til Skanderborg festival, mellem den 9-12. august.

Du kan se meget mere i Copabladet ,der udkommer ca 10 maj.

Ida

Skanderborg Festival

Indlægaf Ida » 19. jun 2007 20:11

Hej alle jer unge som gerne vil møde andre unge...

Jeg har set at der mange unge som skriver at de gerne vil møde andre unge, så nu er der jo en god chance for at møde andre unge. Meld jer til skanderborg festivalen, det koster kun 500 kr. og så er både indgangen og transporten betalt. Der er masser af plads endnu, så jeg håber virkelig at der er nogle der vil melde sig, jeg vil nødig tage alene afsted :roll:

Det er da en god måde at få hørt en masse godt musik og møde andre unge på!!
Man skal bare være medlem af copa og være mellem 16 og 26 år. Hvis det er fordi at I ikke tør tage alene afsted, må I gerne invitere søskende med, hvis bare de er inde for aldersgrænsen!!

Jeg håber virkelig at der nogle der vil tilmelde sig og jeg forstår ikke hvorfor der ikke er nogen som melder sig!! 8)

Glæder mig til de mange tilmeldinger :D
Ida 19 år

Louise PT
Indlæg: 159
Tilmeldt: 20. mar 2007 09:20
Geografisk sted: midtjylland

skanderborg festival

Indlægaf Louise PT » 20. jun 2007 09:21

Hejsa,

Jeg tror egentlig at jeg er tilbageholden med at melde mig til, da jeg ikke har gode toileterfaringer med festivaller... Glemmer at man ikke længere er afhængig af maven på samme måde som før...

Så jo, jeg vil da gerne med, nu jegv tænker over det. Men jeg ved ikke hvad mit medlemsnummer er?! Går ud fra at det er et af de numre der står øverst (før mit navn og adr.) bag på medlemsbladet, men hvilket et?

Venlig hilsen
Louise

Peter Sørensen

festival

Indlægaf Peter Sørensen » 20. jun 2007 10:09

Hej

medlemsnummeret står lige bag ARC på bagsiden.

Og der er fine toiletforhold og badeforhold på den teltplads der er reserveret

Louise PT
Indlæg: 159
Tilmeldt: 20. mar 2007 09:20
Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Louise PT » 20. jun 2007 10:17

Tusind tak for hjælpen Peter (endnu engang) :D

Så vil jeg tilmelde mig i dag.

Venlig hilsen

Louise (24 år)

Ida

Indlægaf Ida » 22. jun 2007 09:32

Det lyder rigtig godt :wink:

Ja.. vi får nøgler til toilet og bad, som kun handicappede må bruge... :D

Så de skulle nok være fine nok :)

Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 22. jun 2007 10:04

Ida skrev:Det lyder rigtig godt :wink:

Ja.. vi får nøgler til toilet og bad, som kun handicappede må bruge... :D

Så de skulle nok være fine nok :)


Det synes jeg godt nok er en god idé! :)

Ida

skanderborg festival

Indlægaf Ida » 25. jun 2007 21:32

Betyder det at du tilmelder dig mikkel?? Der er stadig masser af plads, så tilmeld jer allesammen, som har lyst til en hyggelig tur... (hvis I overholder de førhen skrevende krav) :wink:

Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: skanderborg festival

Indlægaf Mikkel Saugmann » 26. jun 2007 00:37

Ida skrev:Betyder det at du tilmelder dig mikkel?? Der er stadig masser af plads, så tilmeld jer allesammen, som har lyst til en hyggelig tur... (hvis I overholder de førhen skrevende krav) :wink:


Jeg skal ind og have fjernet min stomi der, så kan desværre ikke :(

Heidi1980
Indlæg: 15
Tilmeldt: 15. feb 2007 11:20
Geografisk sted: Rødovre

Indlægaf Heidi1980 » 3. jul 2007 22:25

så er min søster (24) og jeg (26) tilmeldt!

vi glæder os begge til fest og farver, hyggeligt selskab og god musik - kan virkelig ikke forstå der ikke er flere, der vil med, det er jo også en supergod pris...

god sommer til alle!

Heidi

ida

Indlægaf ida » 5. jul 2007 21:11

Heidi1980 skrev:så er min søster (24) og jeg (26) tilmeldt!

vi glæder os begge til fest og farver, hyggeligt selskab og god musik - kan virkelig ikke forstå der ikke er flere, der vil med, det er jo også en supergod pris...

god sommer til alle!

Heidi


Det var godt :lol:

Nu er vi 5 der har tilmeldt os, så mangler vi bare 7...!! Jeg forstår virkelig heller ikke hvorffor der ikke er flere der tilmelder sig... Måske er det fordi der ikke er så mange unge der er medlem af copa.. Men jeg kan kun sige tilmeld jer :) Jeg er sikker på det bliver både sjovt og hyggeligt!!
Og jeg kan heller ikke forstå at der ikke er nogle drenge der tilmelder sig, er det så farligt :?: :)

Men glæder mig også :lol:

Håber vejret bliver bedre :)

Ida

Ny info

Indlægaf Ida » 9. jul 2007 20:17

Så er der nyt hvis du gerne vil med på skanderborg!!

Du behøver ikke at være medlem af copa for at tilmelde dig til skanderborg festivalen.. Du skal bare være mellem 16-26 år og har noget med copa gøre :lol:

Selvfølgelig skal man stadig betale 500 kr. men så er altså både indgang og transport også betalt!!

Det er da et godt tilbud :)

Jeg glæder mig i hvert fald til turen.....

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Festival

Indlægaf Henning Granslev » 11. jul 2007 14:15

Hej unge medlemmer

Jeg har lige læst, at man ikke skal være medlem i Stomiforeningen COPA for at komme til Skanderborg Festival.
Det må da være en stor misforståelse.
Det er vel meget rimeligt, at man er medlem i foreningen. Tilbuddet er selvfølgelig for unge stomi/reservoiropererede og evt. deres kæreste, der er medlem eller støttemedlem i COPA.
Tænk, hvis man kunne komme til festival blot ved at betale 500 kr. til COPA uden at have tilknytning eller være medlem i COPA. Så ville vi da hurtigt få revet vores billetter væk. Det er altså til medlemmer i COPA.

Til jer unge, med stomi/reservoir, der tøver om at tage til festival.

Meld jer meget hurtigt til Britta på sekretariatet tlf. 5767 3525. Det er nu, du skal beslutte dig - ikke i morgen. Tidsfristen for tilmelding har været meget langstrakt og fleksibel.

Det bliver ikke billigere for jer at komme til festival.

Jeg vil benytte lejligheden til at ønske jer en rigtig hyggelig og god tur til Skanderborg Festival - Danmarks Smukkeste Festival - forhåbentligt bliver vejret bedre end til Roskilde Festival. Det kan vel ikke blive værre.

Hilsen Henning Granslev, landsformand COPA :? [/b]
Henning Granslev

Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 14. aug 2007 20:13

Havde folk en god tur? :)

Louise PT
Indlæg: 159
Tilmeldt: 20. mar 2007 09:20
Geografisk sted: midtjylland

skanderborg festival

Indlægaf Louise PT » 17. aug 2007 09:05

Hej Mikkel (og andre) :)

Ja, vi havde en kanon tur! Vi var 6 piger, og det sammen med lækkert vejr og super musik, kunne jo ikke andet end give en sej tur i det jyske :D

Så jeg kan kun opfordre alle andre unge i COPA til at tage med næste gang (hvis det altså bliver arrangeret igen...). Da det kun kostede 500 kr. (billetten kostede nær de 1600 kr.!!!), ja så fatter jeg faktisk ikke hvorfor der ikke var flere der ville med. Men håber da at det bliver bedre til næste år.

Mikkel: Håber også, at din operation går godt (du skulle opereres i september ikke?). Krydser i hvertfald fingre for dig!
Håber, at du skriver om dine oplevelser med pouchen når du kan, så vi andre kan få en ide om hvor hurtigt den "virker" osv.

Jeg må indrømme, at jeg stadig er i syv sind angående hvornår jeg skal lade mig operere igen for at få lavet pouchen... Det har noget at gøre med at jeg frygtelig gerne vil have børn, og ved ikke hvad der så er bedst... Nå! men nok om det.

Vi havde en super tur, og det var virkelig alle pengene værd!

Hilsen Louise

Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 17. aug 2007 09:26

Det lyder da godt! hvad med toilet osv? :)


Jeg skal nok lave et kæmpe indlæg når der er gået en uge/14 dage :D og fortælle alt om hvordan jeg har det med min pouch, glæder mig meget!

Louise PT
Indlæg: 159
Tilmeldt: 20. mar 2007 09:20
Geografisk sted: midtjylland

skanderborg festival

Indlægaf Louise PT » 17. aug 2007 11:55

Hej igen,

Vi skulle betale 100 kr. i depositum for en handicap nøgle (vi "købte" 3 stk. :D ). Der var to handicap toiletter + en normal toiletvogn med 10-15 toiletter i, der hvor vi lå i telt (vi lå så tæt på indgangen som man overhovedet kunne komme til :D). Derudover var der tons toiletvogne (hver med 10-15 toiletter!) rundt om på fesitvalpladsen + handicap toiletter flere steder. Jeg benyttede kun handicap toiletterne om morgenen når jeg skulle skifte pose/plade, og når der var ekstrem kø ved de normale toiletter :wink: Ellers gik det meget fint med at bruge de normale toiletter.

Jeg må sige, at det var en fornøjelse ikke at skulle holde sig, og ikke at skulle være bange for at personen i nabotoilettet skulle kunne høre en prut eller lign. :D Jeg synes heller ikke, at jeg, som inden jeg fik stomien :oops: , var bange for at lugte efter, at jeg havde været på toilettet... Alle toiletterne lugtede lidt, så der var absolut ingen problemer :D

Glæder mig til at høre om hvordan din operation gik, og hvordan det nye liv med pouch er.

Hilsen Louise

Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 17. aug 2007 14:11

Hey

Det lyder da fint, så skal jeg derned til næste år, det er helt sikkert! :) Hehe.

Ja jeg glæder mig også utrolig meget, og er sikker på det er ligesom og blive født på ny ;)

Peter Sørensen

festival

Indlægaf Peter Sørensen » 17. aug 2007 19:13

Hej

Det er godt at høre i havde en god tur, og aller bedst at i ikke druknede som de gjorde i Roskilde.

Ja det er utroligt at der kun var 6 deltagere, men jeg håber personligt ,at det kan være en start på en ungdomsgruppe i Copa. :lol:

Hvis man gerne vil have arrangementer som dette, i fremtiden,må de unge udpege/vælge en talsperson, der kan stå for kontakten til de andre unge, ved at skrive i Copabladet 6 gange årligt og her på hjemmesiden, være kontakt mellem ungdomsgruppen og Copa´s forretningsudvalg og være villig til at lægge lidt tid i planlægning af arrangementer/møder ,ikke kun sociale også nogle med et sundhedsfagligt indhold og et budget samt deltage i de 2 årlige hovedbestyrelsesmøder der er.

Det er ikke så voldsomt som det lyder, og Copa hjælper selvfølgelig med til at få tingene til at køre, som vi har gjort i mange år.

Ved at få en formel ungdomsgruppe med en valgt bestyrelse, er der banet vej for dels at søge midler til arrangementer, samt deltagelse i ungdoms møder i Norden ,samt internationalt.

Og nej, der er ikke personlige udgifter forbundet med at stille op som talsperson/bestyrelse


Tilbage til "Unge og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster