Halløj! <-- se her!

Spørgsmål/debat vedrørende unge og stomi
Forumregler
Få mere information om det at være ung med stomi i artiklen Ung og stomi. Du kan også kigge forbi Ungdomsgruppen
Isa
Indlæg: 28
Tilmeldt: 10. nov 2006 00:49
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: sjælland

Halløj! <-- se her!

Indlægaf Isa » 14. nov 2006 22:59

nu har jeg så endelig fået taget mig sammen til at blive meldt ind... (det er 3 år siden jeg blev opereret) og jo her ser da hyggeligt ud

*fjerner et lille spindelvæv i hjørnet* det er bare synd at det kun bliver brugt til når folk har det skidt... (jeg har det godt for tiden)

Men tænkte på om man ikke ville/kunne skrive lidt om sig selv? Man kunne starte nogen debatter om et eller andet... eller andre ting...

Men først så vil jeg spørge om der findes mange unge "aktive" medlemmer?
hvad laver I, er i hæmmet? Eller fester i igennem som alle andre unge... eller?

og så ville jeg spørge om en cafe/by-tur ville være helt udelukket? Det kunne være fedt/sjovt at se andre... på sådan en festelig-afslappet måde... uden for meget stomi over det... Eller er det bare mig der drømmer :D

Hvad er din mening??

isa

Peter Sørensen

velkommen til

Indlægaf Peter Sørensen » 14. nov 2006 23:45

Hej Isa

Velkommen til, der er noget igang i Københavnsområdet og ja, hvem ved måske breder det sig, :lol: der har den 4/11 været et lille "møde", social hyggetur, hvor der første gang deltog 3, ikke mange men alligevel en start, og man behøver jo ikke bo i hovedstaden for at deltage.
Der er mange unge med stomi, men ikke så mange der er aktive i forbindelse med foreningen, og det tror jeg skyldes at de ,som du siger lever et ganske normalt liv med fester skole og jobs, men det burde vel egentlig ikke være en hindring for at mødes med andre og udveksle erfaringer, og godt nok kræves det at man er medlem, for at deltage i de ting der arrangeres, men det er vel også rimeligt nok, da Copa giver et tilskud til aktiviteterne.

Du kan prøve at se på http://kbh-frberg.copa.dk/ung.html, hvor det var omtalt, der har også været en artikel i Copa bladet, der lige er udkommet ,hvor Ida, der var med på turen opfordrer andre unge til at komme ud af busken, og mødes i Copa regi.

Send Ida en mail på adihow@hotmail.com eller stine på stine-steffensen@jubii.dk, hvis du er interesseret i at deltage og få besked når der sker noget næste gang.

Og så skal du lige have en stor tak :P for din opfordring til at man ikke kun benytter forummet til når man har det skidt, men også til ikke stomi snak.

Isa
Indlæg: 28
Tilmeldt: 10. nov 2006 00:49
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: sjælland

Indlægaf Isa » 19. nov 2006 18:28

Så har jeg sendt stine en mail... Det kunne være godt hvis der kom et nyt møde...

Men tænkte på om det var at man SKULLE være medlem af copa for at kunne komme med... Hvad nu hvis man selv betalte biografbilletten hvis man ikke var medlem.. eller hvad man nu lige havde aftalt at man skulle??

Eller man kunne trække en veninde med.. eller ens mor :roll: ??

:D

Peter Sørensen

mødes i byen

Indlægaf Peter Sørensen » 19. nov 2006 18:33

Hej Isa

Jo man kan selvfølgelig godt tage med ,hvis man selv betaler, det er klart. :lol:, bortset fra de ting ,hvor der er et krav om medlemsskab.

Men igen, det ville da være en god ide at støtte op omkring den forening ,der er talerør ,for alle stomiopererede ,overfor det offentlige, og samtidig er det faktisk ikke alle møder ,arrangementer og artikler, der omtales på hjemmesiden, en del kan kun ses i Copa bladet.

Der er mange medlemmer , der har familie og venner med som deltagere , fordi de har meldt sig ind som støttemedlem.


Tilbage til "Unge og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster