Har du lyst til at hjælpe?

Spørgsmål/debat vedrørende unge og stomi
Forumregler
Få mere information om det at være ung med stomi i artiklen Ung og stomi. Du kan også kigge forbi Ungdomsgruppen
Sygeplejestuderende.

Har du lyst til at hjælpe?

Indlægaf Sygeplejestuderende. » 29. mar 2012 11:57

Hej Copa-brugere.

Vi er 2 sygeplejestuderende fra Århus Sygeplejeskole, som er i gang med at skrive vores bachelorprojekt. Projektet omhandler unge med stomi og hvordan livet med stomi kan blive påvirket.

Interessen for emnet opstod, da Lone i sin afsluttende praktik for 3 måneder siden, var på en mave-, tarmkirurgisk afdeling, hvor nogle patienter får anlagt en stomi. Her oplevede hun, hvor svært det kan være at tackle denne ændring. Derfor ville vi gerne undersøge dette emne nærmere.

Derfor er formålet med vores projekt at undersøge hvordan stomiopererede unge oplever livet med stomi - specielt i forhold til, hvordan dette opleves i forbindelse med fritidsaktiviteter og venner.
I denne forbindelse ville vi spørge her på forummet om der var nogle i alderen 15-30 år som kunne være interesseret i at stille op til et interview.

Det kommer til at tage max. 1 time og interviewet er selvfølgelig anonymt. Det betyder at du til enhver tid kan trække dig fra undersøgelsen og at dine oplysninger og udtalelser bliver behandlet fortroligt – så ingen kan genkende dig. Hvis du har lyst, er der selvfølgelig også mulighed for at få vores færdige opgave, så du kan se hvad du har medvirket i.
Spørgsmålene i interviewet kommer til at omhandle, hvilken betydning kroppens nye udseende kan have i forbindelse med venner, fritid og sociale aktiviteter.

Vi kommer selv fra Århus, men bor du ikke der, kan vi komme til dig – så skriv endelig selvom du ikke bor i området ☺

Da vi ønsker at du skal have mulighed for at være helt anonym, er her vores e-mail, så du kan kontakte os direkte: Lone_a87@hotmail.com
Du må selvfølgelig også gerne bare skrive i forummet.

Vi håber meget at høre fra jer ☺

Venlig Hilsen

Lone Andersen og Linette Madsen

KatrineN
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. mar 2011 23:28
Årgang: 1993
Stomi siden: 1994
Geografisk sted: Århus

Re: Har du lyst til at hjælpe?

Indlægaf KatrineN » 2. apr 2012 21:24

Hej jeg har før været med i sådanne opgaver så hjælper gerne igen.
Jeg er en pige fra Århus på 18 år som har levet med stomi hele mit liv.
I skal være hjertelig velkommen til at kontakte mig på min mail knielsen93@gmail.com

Mvh Katrine


Tilbage til "Unge og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster