Min søster

Spørgsmål/debat vedrørende unge og stomi
Forumregler
Få mere information om det at være ung med stomi i artiklen Ung og stomi. Du kan også kigge forbi Ungdomsgruppen
Rosa

Min søster

Indlægaf Rosa » 17. maj 2006 08:33

Hej mit navn er Jeanette

Det er første gang jeg er herinde på siden. Jeg ved ikke om det er det rigtige forum jeg skriver i - men jeg er lidt fortvivlet og føler mig lidt magtesløs. Min søster har fået en stomi i fredags.. vi ved endnu ikke om det skyldes en kronisk tarmlidelse. Hun gik med smerterne i et halvt år fordi lægerne ikke tog hende alvorlig. Så hun er meget ked af det, bitter og fortvivlet. Hun er stadig indlagt og kaster meget op... er dette normalt?
Jeg tror nok det er tyndtarmen der er blevet forkortet. Hedder det en kolistomi?

Der er så mange ting jeg ikke ved og vil gerne blive klogere. Samtidig ved jeg at hun kunne ha' brug for at tale med andre der har stomi.
Er der nogle arrangementer - møder hvor hun kan møde nogle med erfaringer. Hun føler sig meget alene.

Peter Sørensen

din søster

Indlægaf Peter Sørensen » 17. maj 2006 09:17

Hej Jeanette

Der er en stor ting du kan gøre, kontakt Copa´s kontor på 5767 3525,
og bed om at få brochurer og kontakt til en rådgiver, som du og din søster kan tale med.

det er meget individuelt ,hvordan man har det oven på operationen, men der skal nok komme en bedring, når det første chock har lagt sig.


Forlang at hospitalet orienterer jer på en måde i kan forstå, så i er 100 %
klar på hvad der er sket og hvad man forventer skal ske.
I bør snakke ,med stomiambulatoriet/stomisygeplejerske.

Om det er en colostomi (tyktarms stomi), eller ileostomi (tyndtarms stomi), afhænger af hvilken en af tarmene der er ført frem.

Jeg håber din søster snart får det bedre, det er godt at du støtter op.


Tilbage til "Unge og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster