Hvor er ungdommen henne?

Spørgsmål/debat vedrørende unge og stomi
Forumregler
Få mere information om det at være ung med stomi i artiklen Ung og stomi. Du kan også kigge forbi Ungdomsgruppen
Brugeravatar
Lasse
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13. dec 2009 12:03
Årgang: 1981
Stomi siden: 2010
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Hvor er ungdommen henne?

Indlægaf Lasse » 18. apr 2010 21:18

Som annonceret var der arrangeret bowling for de unge i foreningen, dog var antallet af fremmødte lidt beskeden på Jyllandssiden, eftersom vi kun var 2 … Men til trods for det, endte aftenen nu alligevel meget hyggeligt.

Bowling turen til Århus valgte vi dog at ændre til en Aalborg tur, eftersom vi begge er fra byen. Her begyndte vi aftenen med noget godt at spise, på en af byens mange gode restauranter. Her var der god tid til at snakke og dele erfaringer omkring det at have stomi, hvilket var meget givende for mit vedkomne eftersom jeg er ny i ”klubben”. Det skal dog siges, at det langtfra var emnet hele aftenen. Da vi havde spist færdig og drukket ud tog vi efterfølgende et par slag pool, hvor hyggen og snakken foresatte et par timer.

Alt i alt en rigtig hyggelig aften og et fint arrangement fra foreningens side, dog kunne det være fedt hvis lidt flere unge kom på banen og meldte sig kommende og lignende arrangementer. – For det kan umuligt være andet end en fordel, at have et netværk af jævnaldrende personer der står i samme situation og forstår de problemstillingerne der følger posen :?

Lasse
Mvh. Lasse Bønnerup

emilie-marie

Re: Hvor er ungdommen henne?

Indlægaf emilie-marie » 18. apr 2010 21:27

Hej Lasse.
Jeg var med på bowling turen i KBH og vi var 4 og hyggede os også. Da jeg var med på min første copa tur sidste år og vi også kun var 2 undrede det mig også at folk ikke støttede op om arrangementet, da det er fantastisk at møde andre i samme båd. Jeg har senere fået lagt stomien tilbage, men er stadig i foreningen og ungdomsgruppen, da jeg synes det er hyggeligt og vigtigt at støtte. Jeg ved ikke om vi skal begynde at tage ud på skoler og fortælle om foreningen og det at have stomi i forsøg på at gøre tabuet mindre.
Emilie

Brugeravatar
Ida
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. apr 2009 09:46
Årgang: 1988
Stomi siden: 1988
Geografisk sted: københavn

Re: Hvor er ungdommen henne?

Indlægaf Ida » 25. apr 2010 20:42

Vi kan bare glæde os over at der er fremskridt i tilmeldingen til turene.. Håber det bliver ved med at komme flere :) Jeg har fundet ud af at det åbenbart ikke er tydligt nok hvem arrangementerne er for aldermæssigt, så det er jo noget der må gøres bedre..!

Men håber på en masse tilmeldinger til den næste tur, som jo er en lalandia tur i Billund d. 25-27 Juni ;D

Ida Engblom
kontaktperson i ungdomsgruppen

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Hvor er ungdommen henne?

Indlægaf Henning Granslev » 25. apr 2010 22:21

Kære unge i COPA.

Det er rigtigt fint, at I ikke giver op, og tager på tur, selv om I kun var ganske få til bowling.
Meld jer til ungdomsarrangementerne. Det går jo trods alt fremad med tilmeldingerne. Og når I skriver om arrangementerne her i COPA Forum, kan andre unge læse, at I have en god aften. Så bliver de vel interesserede og vil med næste gang. Og det er en tur til Lalandia i Billund.
Så kom ud af busken, støt COPA ungdommensgruppen og meld jer, når tilbuddet er lagt på nettet og bladet sendt rundt til medlemmerne.

Hilsen med ønske om en god tur til Lalandia, Billund.

Henning Granslev :D :D
Henning Granslev

Gæst

Re: Hvor er ungdommen henne?

Indlægaf Gæst » 2. maj 2010 18:19

Kære alle "unge"
ved ikke om jeg hører ind under her !!!!! er 32 år
Men føler selv at det er her jeg gerne ville være med :)
Jeg har haft kolostomi i 3 år, og har for ca 3 uger siden, fået en iliostomi, hvilket bestemt ikke har gjort hverdagen lettere :cry:
Men vil da melde mig ind, her i ungdommen, og prøve at følge lidt med.

Mvh
Kristina Ryder Odense :)

Brugeravatar
Ida
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. apr 2009 09:46
Årgang: 1988
Stomi siden: 1988
Geografisk sted: københavn

Re: Hvor er ungdommen henne?

Indlægaf Ida » 2. maj 2010 19:29

Hej Kristina
Og velkommen til :D
Vi synes sørme også det er her du hører til :D Ungdomsgruppen er fra 16-35 årige
Men vi ses jo nok til nogen ungdomsarrangemneter så, I hvert fald i Lalandia :)
Ida Engblom


Tilbage til "Unge og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster