hvor er I henne????

Spørgsmål/debat vedrørende unge og stomi
Forumregler
Få mere information om det at være ung med stomi i artiklen Ung og stomi. Du kan også kigge forbi Ungdomsgruppen
Emilie-Marie

hvor er I henne????

Indlægaf Emilie-Marie » 2. sep 2009 19:49

Jeg så her på hjemmesiden at der blev arrangeret en tivolitur for unge med stomi og tænkte Fedt! tænk at komme ud og møde andre i samme situation (har også tænkt med skræk på om en stomipose holder til vilde forlystelser, det vidste andre nok mere om). Jeg tilmeldte mig straks - desværre som den eneste! :cry: Vi var to i tivoli og havde en super tur. Men jeg undrer mig over hvor alle de andre unge med stomi er. Jeg har altid ment at åbenhed er vejen frem, stomien larmer altid når alle andre er stille og hellere have forklaret sin veninde om stomien fra starten af og ikke skulle stå med våde bukser efter et uheld og så skulle til at forklare sig.
Hvis det er fordi det er pinligt at have den, så lad os være pinlige sammen! Jeg frygter da at skulle til stranden næste år med 20 cm ar ned over maven, men var vi 5 eller 10 sammen, så ville vi kunne gemme os ved alle at være ens og ikke være alene om det! Så kom glad ud af busken! :D
KH Emilie

karinaa

Re: hvor er I henne????

Indlægaf karinaa » 2. sep 2009 22:25

hej

jeg er da ked af der ikke vare flere, men jeg har ikke rigtig overskud til at møde til sådanne ture, har for mange komplikationer. Desværre.

karinaa

Fanni
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2. jan 2009 14:05

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Fanni » 3. sep 2009 04:15

Havde lige en pouch operation for døren, ellers havde jeg også været med! Elsker sådanne initiativer og vil hellere end gerne med! Det var virkelig sjovt sidst vi var på Jensens bøfhus!!!

Bjørg

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Bjørg » 7. jul 2010 19:03

Hej :)
Mit navn er Bjørg, jeg er 20 år og bor i Tårnby.
Jeg har selv haft stomi i 4 måneder, så det er stadig en anelse nyt for mig.
Jeg kunne mægtig gerne tænke mig at komme ud og møde jer andre.
Nogle som er friske?

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Henning Granslev » 7. jul 2010 20:47

Hej Bjørg

Prøv at kontakte Ida Engblom. Hun er kontaktperson for Ungdomsgruppen i COPA. Ida bor i København og har tlf. 5136 3063 og mailadressen er følgende: ida.j.engblom@gmail.com.
Der er en ungdomstur til Lalandia i Billund fra den 25. - 27. juli. Måske kan du nå at deltage i dette arrangement. Skynd dig at ringe til Ida.
Rigtig god sommer

Hilsen Henning Granslev :D
Henning Granslev

Peter Sørensen

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Peter Sørensen » 7. jul 2010 22:56

Hej Bjørg

Henning Granslev skrev:Der er en ungdomstur til Lalandia i Billund fra den 25. - 27. juli. Måske kan du nå at deltage i dette arrangement. Skynd dig at ringe til Ida.


Landsformanden tager desværre fejl, Lalandia var i juni måned, men kontakt Ida alligevel, hun bliver glad for at høre fra alle der har et ønske om at ses.

Peter Sørensen

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Peter Sørensen » 7. jul 2010 23:29

Hej Bjørg

Check evt http://www.facebook.com/home.php?#!/gro ... 3040182616
Hvor du kan se kommentarer og deltagerne på turen, de har haft det rigtig sjovt :D .
Men generelt vil møder i ungdomsgruppen og Copa, annonceres her på siden www.copa.dk og tilmelding gennem copabladet

Ingibjørg

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Ingibjørg » 9. jul 2010 01:51

Hej :)

Jeg hedder Ingibjørg, er 21 år og jeg har haft stomi siden 30 mars.. Jeg er fra Færøerne, men ville meget gerne have været med i Lalandia, da jeg var i Danmark på det tidspunkt, men der var flere faktorer der gjorde at jeg ikke kunne være med.. :(
Men jeg er meget intereseret i at komme at kende flere unge med stomi :)

VibekeN
Indlæg: 28
Tilmeldt: 27. sep 2009 11:26
Årgang: 1985
Stomi siden: 2009

Re: hvor er I henne????

Indlægaf VibekeN » 9. jul 2010 09:57

Hej!!

Jeg hedder Vibeke og er 25 år, har haft stomi siden september 2009 og er nået dertil hvor jeg er klar til at tage med på en ungdomstur:-) Er nået frem til at det faktisk nok kunne være godt at møde andre som er i samme båd som en selv.
så håber virkelig der bliver arrangeret ture igen til tivoli eller sådan noget:-)

mvh Vibeke

Brugeravatar
Ida
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. apr 2009 09:46
Årgang: 1988
Stomi siden: 1988
Geografisk sted: københavn

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Ida » 9. jul 2010 15:45

Hej..
Det lyder godt at der er nogle der er friske på at tage med på nogle ture ;D
I kan tro at der kommer flere ungdomsture og hvis I har nogle ideer til hvad det skal være så skriv endelig til mig på ida.j.engblom@gmail.com :)

Venlig Hilsen
Ida

Mette25

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Mette25 » 9. jul 2010 15:51

Hej jeg hedder Mette og er 30 år, jeg har haft stomi siden 2003, men jeg kender ingen der har stomi, så jeg tror det kunne være hyggeligt at møde nogle andre unge som også har stomi, og hygge sig.

Allanfilur

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Allanfilur » 11. jul 2010 21:40

Hey !

Mit navn er Allan, en dreng på 18 er jeg og jeg kommer fra sønderjylland,
jeg har haft stomi gennem hele mit liv sådan løbende hvor den er lagt tilbage og så fået den igen.
Men har aldrig rigtig haft lyst til at møde andre sådan unge med det! Men det skal jeg sige jer,, det har jeg virkelig meget lyst til nu. og høre om hvordan i andre unge håndtere det i jeres hverdag, og møde nogen som måske har nogle af de samme problemer som mig :)!

secher
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. jan 2010 23:53
Årgang: 1984
Stomi siden: 2010

Re: hvor er I henne????

Indlægaf secher » 12. jul 2010 14:33

Hej Alle andre unge.
Ja jeg er også klar på en tur for unge med stomi, har haft stomi siden januar i år (2010).
Så vi må jo lige ligge vores hoveder i blød og se om vi ikke kam finde et ting eller noget.
MVH Line

Rikke H
Indlæg: 25
Tilmeldt: 20. maj 2010 22:51
Stomi siden: 2010

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Rikke H » 12. jul 2010 19:43

Jeg fik stomi for 2 mdr siden (i dag)og jeg er også gerne med på at mødes. Min dåbsstest siger dog jeg er mere end de 23 mit sind siger :-)
Stomi 12maj 2010 - stomiinfo.dk

tisoe
Indlæg: 17
Tilmeldt: 10. jun 2009 21:21
Årgang: 1976
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Islands Brygge

Re: hvor er I henne????

Indlægaf tisoe » 13. jul 2010 11:34

Jeg er 34 - og har haft stomi siden okt 2008 - og har stadig ikke helt vænnet mig til det endnu. Har netop for ikke så lang tid siden efterlyst andre unge med stomi. Jeg er også med på at lave noget.
Ileo siden okt. 2008

Gæst

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Gæst » 14. jul 2010 10:21

Hej jeg er 45 mandlig stromi medlem og har haft stromi siden august 2009.
efter jeg havde haft tarm problemer i ca 15 år men min daværende læge fortalte mig jeg bare skulle spise cultura så ville det hjælpe.i dag ærger jeg mig over ikke jeg fik lægen mig henvist til en tarm undersøgelse så jeg havde sluppet for at det endte med der gik hul på tyktarmen og jeg blev akut opereret. da de havde taget ryngten billeder af min mave for at se hvorfor jeg havde de mavesmerter. og kom og fortalte mig at jeg skulle opereres og måske have en stromi idet de ikke kunne se om det var fra min tyktarm eller mavesæk det sivede fra. ønskede jeg det var min tyktarm og de fandt ud af hvorfor jeg havde haft de tarm problemer. da jeg blev vækket efter operationen og fik beskeden om at jeg havde fået en stromi og fortalt mig hvad der var galt var jeg lettet over de havde fundet ud af hvad der var galt. de første par døgn husker jeg ikke så meget fra andet en jeg syndes jeg sov det meste af tiden.(jeg lå på intensiv i 2 døgn). det var først da jeg kom ned på stuen og kom i snark med de andre patienter jeg begyndte at komme mere til mig selv. jeg mærkede hurtigt hvor stor en forandring til den positive side det nu var at have et tarmsystem der fungerede. så jeg vænnede mig hurtigt til det. men nu hvor det er sommer så skal man lige vænde sig til man ikke lige kan smide t shirten og sidde med bar mave når man er sammen med andre. men det er en tilvændingssag ved jeg og jeg gør så det at have en undertrøje på som jeg så sætter sådan at den dækker maven så jeg kan have den øverste del af kroppen fri.
men vil gerne høre jer andre hvad i gør når i er på stranden og vil i vandet. jeg vil bade med t shirt på men hvad gør i andre mandlige stromi venner.

Jeg kunne også godt tænke mig at møde andre med stromi og høre om deres erfaringer. så jeg kikker jævnligt hvad der kommer af arrangementer.

Peter Sørensen

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Peter Sørensen » 14. jul 2010 10:33

Hej

Jeg bruger badeshorts, og intet andet, både i vandet og evd solbadning.
hvis jeg er på en strand, uden toiletter bruger jeg mine normale poser, hvis der er gode skiftemuligheder tager jeg en minipose på.

Rikke H
Indlæg: 25
Tilmeldt: 20. maj 2010 22:51
Stomi siden: 2010

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Rikke H » 15. jul 2010 11:14

Jeg er lidt (læs meget :lol: ) stolt af mig selv, for jeg har allerede været i svømmehallen og på stranden med min helt nye stomi! Det ligner ellers slet ikke mig!

På stranden havde jeg almindelige bikinitrusser på og alm. 1dels pose som jeg bukkede ind både i top og ved benet så den var nogenlunde indenfor :D
Stomi 12maj 2010 - stomiinfo.dk

juliaelizabeth

Re: hvor er I henne????

Indlægaf juliaelizabeth » 23. jul 2010 17:26

Hej med jer alle

jeg er jo så nok heller ikke igtig med på "unge" holdet, men fik stomi som 26 årig og har nu haft det i snart 11 år, jeg kender ingen anden med stormi, og har hadet min hver dag i mit liv, udne det dog har haft indflydelse på hvad jeg gør.....tager på stranden i bikini, i tivoli og drøner rundt, ud at ride, i stramme kjoler i byen og ja har i det hele taget ikke lagt mit liv det mindste om af den grund, men ja føler mig anderledes og syntes da det er træls når folk kigger i svømmehallen når man skifter tøj, havde bevistheden om min stomi når jeg skal have sex med min mand. så ja ville da være dejligt at lære nogen at kende som har det lige som jeg og som man bedre kan brokke sig til og komme videre med...er faktisk ret positiv, og har brugt humor for at takel det at have stomi, men det er ikke normalt og det bliver ikke normalt, og så er det rart at have nogel at være unormale med...smiler

Brugeravatar
Sass
Indlæg: 17
Tilmeldt: 6. dec 2008 12:06
Årgang: 1978
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Nørreundby (9400)
Kontakt:

Re: hvor er I henne????

Indlægaf Sass » 25. jul 2010 20:42

Hej Bjørg.

Vi er flere som er friske.
Er det tårnby i Nordjylland oppe omkring Hirtshals og de kanter du kommer fra..??
Skriv evt. på min mail, hvis du har lyst
kimsassjensen@gmail.com

Med venlig hilsen

Kim



Bjørg skrev:Hej :)
Mit navn er Bjørg, jeg er 20 år og bor i Tårnby.
Jeg har selv haft stomi i 4 måneder, så det er stadig en anelse nyt for mig.
Jeg kunne mægtig gerne tænke mig at komme ud og møde jer andre.
Nogle som er friske?
Venlig hilsen Kim


Tilbage til "Unge og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster